5 טעויות בעיצוב לוגו שכדאי להימנע מהן

איך נמנעים מטעויות בעיצוב לוגו? רגע לפני שנענה על השאלה הזו, בואו נדבר רגע על חשיבות הלוגו לעסק.

לוגו הוא אחד הנכסים החשובים ביותר של כל עסק. כשהוא מתנוסס בראש האתר שלכם, במדיה החברתית ונמצא על גבי כל החומרים השיווקיים שלכם, לוגו הוא למעשה הפנים של העסק. הוא הדבר הראשון שאנשים רואים וכידוע – אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. 
תפקידו של הלוגו נועד לגרום לאנשים לזהות את העסק שלכם באופן מיידי, גם כאלה שמעולם לא שמעו על המותג שלך קודם. הלוגו צריך להיות מספיק פשוט כדי שיזכרו אותו, אך מספיק מובהק כדי להיות שונה מהמתחרים. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל רק תחשבו כמה לוגואים אנחנו רואים על בסיס יומיומי – ולא רק בפרסומות. אנחנו רואים לוגואים כל היום ובכל מקום. על מכוניות, על שלטים של העירייה, בתפריט המסעדה, בסמארטפון וכו'.

בין אם אתם מתכוונים לעצב את הלוגו בעצמכם ובין אם אתם מתכוונים להיעזר באיש מקצוע, הנה כמה טעויות בעיצוב לוגו, שמאד מומלץ להימנע מהן.

1. לא לחשוב על המסר.
זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל נגיד את זה בכל זאת: הלוגו שלכם צריך לשקף את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. חשבו, מה התכונה העיקרית שאתם רוצים לשקף לאנשים בקשר לעסק שלכם? מה אתם רוצים שהם יזכרו? האם היתרון שלכם הוא מחיר? תמיכה מסביב לשעון? או אולי העובדה שאתם מתמחים בנישה מסוימת? זקקו את הערך שלכם, והביאו אותה לידי ביטוי בלוגו. 


3. להגזים בפרטים.
לעתים, אנשים חושבים שככל שהלוגו "מקושט" ועמוס יותר, כך הוא טוב או יוקרתי יותר. בפועל, ככל שהלוגו נקי יותר, כך קל יותר לזהות אותו ולזכור אותו. בנוסף, חשבו על הלוגו בגדלים שונים. פרטים קטנים עלולים ללכת לאיבוד כאשר הלוגו מוקטן, ולהיראות מטושטשים או מרוחים. חשבו על כמה מהלוגואים המוכרים ביותר בעולם כגון נייקי, מקדונלד'ס או נטפליקס. פשוטים מאד, משכנעים מאד, זכירים מאד. 

4.לא לבדוק את הלוגו בשחור-לבן.
דמיינו את הלוגו היוקרתי שלכם בצבע זהב או כסף, על רקע שחור. נשמע נפלא, נכון? אבל מה קורה כשאתם צריכים להשתמש בלוגו על רקע לבן? או להשתמש בו בפלטפורמה שמאפשרת הדפסה בשחור-לבן בלבד? האם גם אז הוא ייראה נפלא? זכרו: לוגו לא יכול להתבסס על צבעוניות בלבד. זההוא חייב לעבוד טוב גם בשחור-לבן. 

5. לא לבדוק את הלוגו בגדלים שונים
לוגו טוב צריך להיראות טוב ולהיות קריא וברור בכל הגדלים – החל מגודל קטן לניירות מכתבים וכרטיסי ביקור ועד שלטי חוצות ופוסטרים. רוצים להיות בטוחים במאה אחוז שהלוגו קריא? הדפיסו את הסקיצה שעיצבתם או קיבלתם מהמעצב על נייר מכתבים או על מעטפה, ובדקו אם עדיין ניתן לקרוא אותו. 

לסיכום
במאמר זה ריכזנו טעויות בעיצוב לוגו, במטרה שתגיעו מוכנים יותר לתהליך עיצוב הלוגו שלכם. בין אם העסק שלכם בתחום הנדל"ן או בשוק ההון, בין אתם מעצבים את הלוגו בעצמכם או שוכרים לשם כך איש מקצוע – הלוגו משקף את האישיות והאופי של העסק שלכם, כמו גם את מה שאתם מייצגים.

הוא יכול לכלול אייקון או טקסט בלבד, להיות מסודר בשורה או בעיגול, להיות שחור או אדום – מה שחשוב באמת ויותר מכל הוא שתהיה לו משמעות. ברגע שזיקקתם את המשמעות של העסק שלכם, שהבנתם מה הערך שאתם נותנים ומה הבידול שלכם לעומת המתחרים – נקודת המוצא שלכם לעיצוב לוגו מוצלח תהיה הרבה יותר טובה. 

אודות מונפש

מונפש הוא בית ליוצרי וידאו, המספק מגוון כלים, מאנימציה להנפשת לוגו ופתיחים ליוטיוב ועד קורסים לעריכת וידאו. תהליך הזמנת פתיח וידאו הוא מקוון: בוחרים את ההנפשה שאוהבים מתוך מגוון אפשרויות, משלמים אונליין ומקבלים את הסרטון הסופי בתוך שלושה ימים אליכם למייל

הנפשות פופולאריות

כתבו לנו

פוסטים אחרונים

אנחנו בפייסבוק